.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عارف: نگاه‌ها به تجدیدنظر شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها مثبت است
رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: مجلسی می‌خواهیم که از حق قانونی نظارت خود استفاده کند و خود را رفیق دولت بداند.

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دومین کنگره حزب ندای ایرانیان که در ساان اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه راهبرد اصولی کشور تحزب است گفت: مقدمه رسیدن به احزاب فراگیر فعالیت‌های سازمانی و شناسنامه‌دار است و لازمه این فعالیت‌ها جوان سازی احزاب و انتقال تجربه‌ها و تربیت حزبی به همراه پذیرفتن خرد جمعی و داشتن برنامه بلند مدت است.

عارف با بیان اینکه لغو تحریم‌ها و آغاز اجرای برجام را باید تبریک گفت اظهار داشت: حل مناقشه هسته‌ای بیش از پیش حاصل صبر ملت ایران، تلاش دولتمردان و تیم مذاکره کننده و همچنین مرهون خون شهدای هسته ای است.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم رونق اقتصادی را در دوران پساتحریم داشته باشیم راهی به جز همراهی و همبستگی بین دولتمردان و همه ارکان نظام و استفاده از اقتصاد مقاومتی نداریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطر نشان کرد: شکوفایی اقتصاد باید با اولویت بهبود معیشت مردم محقق شود.

وی با بیان اینکه شیرینی و حلاوت اجرای برجام با اعلام نتایج هیات نظارت دو چندان شود گفت: متاسفانه این اتفاق در مورد هیات نظارت نیفتاد؛ انتظار میرفت اعضای هیات نظارت با توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات و حق الناس وظیفه بررسی صلاحیت‌ها دنبال کنند.

عارف با تاکید براینکه ما به روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت انتقاد داریم گفت: حق کسانی که رد صلاحیت شدند یا احراز نشدند این است که از طریق مراجع قانونی اعتراض کنند.

وی خاطر نشان کرد: مذاکرات کمیته تعامل و همچنین شخصیت‌های برجسته سیاست‌گذاری ما با بزرگان رضایت بخش بوده و امیدوراریم از سوی شورای نگهبان بازنگری اساسی در مورد رد صلاحیت‌ها صورت گیرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطر نشان کرد: رد صلاحیت‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود تا بهتر و راحت‌تر لیست نهایی را ببندیم.

وی تاکید کرد: رد صلاحیت‌های گسترده حالتی از بی‌انگیزگی در جوانان ایجاد کردن است.

با بیان اینکه ما خرداد ٩٢ را با پیروزی تفکر اعتدال پشت سر گذاشتیم گفت: از فردای ٢٤ خرداد به این نتیجه رسیدیم که این مسیر باید ادامه پیدا کند و انتخابات اسفند ماه در دستور کار اصلاح طلبان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: از راهبردهای اصلاح طلبان مشارکت عمومی. حفظ سرمایه اجتماعی ٩٢، ارتقا جایگاه مجلس که در رأس امور باشد است.

عارف افزود: مجلسی می‌خواهیم که از حق قانونی نظارت خود استفاده کند و خود را رفیق دولت بداند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اولیت دادن به منافع ملی در مقابل منافع جناحی باید اولویت باشد که در خرداد این را نشان دادیم و در جبهه اصلاحات این راهبردها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت کامل اصلاح طلبان مهمترین عامل و گام اول در جبهه اصلاحات است که باید حفظ شود گفت: همبستگی با همه نظام و مجلسی کارآمد در اولویت شورای سیاست گذاری است.

عارف افزود: مهمترین مسائل ما با توجه به شرایط منطقه و جهان اسلام و همچنین حضور مردم است.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر در شورای سیاست گذاری و جبهه اصلاحات مشاهده نشده است گفت: همه به خرد جمعی و نظر جمعی تمکین دارند و این سرمایه ارزشمند وحدت را باید حفظ کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطر نشان کرد: شعار اصلی که در شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات و با توجه به شرایط کشور به آن رسیدیم "امید و ارامش، رونق اقتصادی" است.

وی تاکید کرد: باید با حضور خود و نشان دادن وفاداری خودمان به ارزش ها، موانع را پشت سر بگذاریم و برای تحقق این امر راهی جز حضور وجود ندارد.

عارف با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات طی این ٨٠ روز تمام قوانین و ضوابط را تدوین کرده گفت: شورا تصمیم دارد در گزینش کاندیداها خود دخالتی نداشته باشد و فقط در مورد حل کردن و داوری کردن در مشکلات ورود خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: نگاها به تجدید نظر شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت ها مثبت است و امیدواریم این تجدید نظر از سوی شورای نگهبان انجام شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ما به صندوق های رأی تمکین خواهیم کرد گفت: به هر چیزی که از درون صندوق‌های رأی بیرون می‌آید کمک خواهیم کرد از هر جناحی که باشد.

وی افزود: امیدوراریم با تجدید نظرها لیست کاملی را در اختیار مردم قرار دهیم و بتوانیم اولویت‌های آنان را در مجلس پیگیری کنیم.

عارف با بیان اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند انتخاباتی پر شور تر از ٩٢ داشته باشیم گفت: پرهیز از هرگونه حرکتی که شکاف ایجاد کند باید مد نظر باشد و باید در انسجام و وحدت خود کوشا باشیم؛ مبنای کار ما اخلاق است.

وی در پایان تاکید کرد: ما هزینه عدم انسجام را قبلا پرداخت کرده‌ایم و باید توجه داشته باشیم از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم. / نسیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.